Wstęp

Marka the White Bear Coffee oficjalnie rozpoczęła swoją działalność w 2019 roku od otwarcia lokalu własnego przy ul. Sienkiewicza w Białymstoku. Koncept został stworzony z myślą o skalowaniu biznesu w modelu franczyzowym. Naszym zadaniem była kompleksowa pomoc we wprowadzeniu nowej franczyzy na rynek, przy jednoczesnym budowaniu społeczności wokół istniejących kawiarni. 

 

Największe wyzwania? Zachowanie spójności komunikacji na poziomie poszczególnych lokali franczyzowych, duża konkurencyjność rynku oraz zbudowanie zaufania mediów branżowych, tak aby chciały pisać o raczkującej marce. 

 

Atuty firmy? Oryginalny koncept, wysoka jakość produktu, targetowanie na średniej i małej wielkości miasta, a także duże doświadczenie i zaangażowanie właścicieli sieci oraz całego zespołu, silnie zorientowanego na sukces. 

Cele:

Spójna komunikacja na poziomie całej sieci, przy jednoczesnym zachowaniu indywidualnego sznytu poszczególnych kawiarni;
Nawiązanie i utrzymanie trwałych relacji z mediami lokalnymi i branżowymi;
Pozyskiwanie nowych franczyzobiorców;
Stworzenie procedur i strategii marketingowej łatwej do wdrożenia dla franczyzobiorców.

Narzędzia:

W komunikacji w internecie postawiliśmy na szerokie działania, docierające wprost do naszej grupy docelowej. Piękne zdjęcia, profesjonalne filmy video, angażujące formaty postów, konkursy oraz ciekawostki z branży pozwoliły nam zgromadzić wierne grono odbiorców w każdym mieście, w którym działa kawiarnia tWBC. Z powodzeniem wdrożyliśmy e-mail marketing, proponując subskrybentom jasne zasady gry: jeden mail w tygodniu  z super promocją wyłącznie dla czytelników newslettera. Budżet reklamowy został wykorzystany zarówno do promocji skierowanej do konsumentów, jak i osób zainteresowanych otwarciem własnego biznesu. W aspekcie wizytówek w Mapach Google, odpowiadamy za moderację komentarzy, dodawanie zdjęć i aktualności, co pozwala nam na bieżąco czuwać nad reputacją marki. Na blogu pojawiają się zapowiedzi nowości w karcie, super promocje, nowe kawiarnie, artykuły problemowe i analizy branżowe. Blog sieci tWBC to cenne źródło informacji zarówno dla potencjalnych franczyzobiorców, jak i klientów kawiarni. Działania z influencerami — degustacje, cuppingi, relacje z kawiarni, to nieodłączny element strategii marketingowej marki, zapewniający ruch nie tylko w social mediach. Lokalne działania CSR i zaangażowanie sponsorskie zakłada wsparcie lokalnych drużyn sportowych, akcje charytatywne czy Szlachetna Paczka — tego typu działania pozwoliły na nawiązanie pozytywnych relacji z lokalnymi społecznościami.
Social Media - Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube
Newsletter
Kampanie Google Ads, Meta Ads
Wizytówki Google
Blog
Współpraca z influencerami
CSR i zaangażowanie sponsorskie
0
Otwartych kawiarni
0
Członków Zespołu
0
Średnia liczba linków z z publikacjami PR
0
Średnio OR newslettera

Efekty

O efektywności współpracy pomiędzy Opublikowanymi a the White Bear Coffee może świadczyć fakt, że trwa ona nieprzerwanie od 2019 roku, czyli od początku istnienia sieci. Wsłuchiwanie się w potrzeby klienta, elastyczność w podejściu do obsługi oraz interdyscyplinarny, rotujący zespół, gwarantuje wciąż nowe pomysły i świeże podejście do tematu. 

  • Blisko 20 otwartych kawiarni
  • Open rate newslettera na poziomie 30-40%
  • Średnia ocena na Google: 4,8/5
  • Średnia liczba linków z publikacjami PR: 10/miesięcznie
  • Stała obecność właścicieli sieci w mediach branżowych w roli ekspertów
  • Stale rosnąca liczba fanów, interakcji oraz wyświetleń poszczególnych profili w mediach społecznościowych.