Kto i dlaczego decyduje się na założenie własnego, firmowego bloga? Jaki jest koszt prowadzenia bloga i dlaczego niezłym pomysłem jest powierzenie prowadzenia bloga zewnętrznym specjalistom. O tym dowiesz się m.in. z poniższego wpisu.
Po co nam blog firmowy?
- Blog firmowy to coś więcej niż mało ważna „zakładka” na Twojej stronie www
- To potężne narzędzie content marketingu, dzięki któremu możesz budować swój wizerunek ekspercki, dzielić się wiedzą z klientami, pokazywać swoje realizacje – jednym słowem wspomagać swoją wiarygodność, budować fundament pod sprzedaż
- Blog jest idealnym narzędziem do wspierania pozycjonowania Twojej strony (SEO). Google uwielbia nowe, wartościowe treści – warto więc je dostarczać systematycznie
Blogi firmowe to autonomiczne miejsce do publikowania własnego contentu. Innymi słowy- to przestrzeń na naszej stronie www, którą wykorzystamy zarówno do tworzenia wpisów o charakterze news’ów – artykułów – poświęconych bieżącym wydarzeniom ukazującym „życie naszej firmy”, jak również do dzielenia się naszą wiedzą z innymi.
Naturalnym i oczywistym środowiskiem dla treści bieżących (newsów) są nasze kanały w social media. Oczywiście nie wszyscy nasi (potencjalni) klienci są aktywnymi użytkownikami mediów społecznościowych dlatego warto o tym pamiętać publikując informacje również na naszej stronie www – właśnie na blogu.
Jednak dobry, firmowy blog to przede wszystkim skuteczne narzędzie do tego, aby:
– dzielić się wiedzą,
– budować swój wizerunek ekspercki,
– chwalić się swoimi realizacjami,
– wspomagać budowę wiarygodności
– skutecznie wspomagać pozycjonowanie strony (SEO)
Blog (nie)tylko dla SEO
Firmy zajmujące się pozycjonowaniem często i chętnie korzystają z tego narzędzia, bo wiedzą, że blog to jeden z lepszych sposobów na dbanie o miejsce w wynikach wyszukiwania. Jednak wiele firm zajmujących się jedynie SEO tworzy wpisy blogowe wyłącznie skupiając się na aspekcie pozycjonowania. W efekcie na stronie klienta pojawia się odpowiednia ilośc artykułów, spełniających wymogi SEO, zawierających odpowiednie słowa kluczowe, ale ich treść pozostawia niestety wiele do życzenia.
Blog wspiera sprzedaż. Systematycznie publikowane notatki blogowe to nie jest jednak cel sam w sobie. Nawet celem tym nie jest budowa wizerunku eksperckiego… Tym celem jest – oczywiście wzrost sprzedaży. Jak blog może wpływać na decyzje zakupowe?
Systematyczne wpisy (minimum 2 w miesiącu) wpływają na zwiększenie ruchu na stronie
Content marketing to jedna ze skuteczniejszych form prezentowania wizerunku eksperckiego
Zanim zdecydujemy się na zakup często przeglądamy wpisy blogowe firmy
Kto powinien prowadzić bloga? Co decyduje o tym, że jeden blog jest skuteczny a inny zupełnie nie? Blog blogowi nierówny.
Ważna jest:
- tematyka wpisów: wspólnie z klientami ustalamy tematy wpisów blogowych na minimum 6 miesięcy
- systematyczność publikacji: minimalna ilość nowych publikacji to 2 wpisy w miesiącu. Optymalna liczba to 4 wpisy.
- język, forma, styl. Wpisy blogowe muszą być napisane… poprawnie językowo i ciekawie. Poza tym muszą spełniać jednocześnie wymogi SEO
Blog powinny prowadzić wszystkie firmy. Nie tylko te największe. Również mała, rodzinna firma ma wiele do powiedzenia swoim potencjalnym klientom, których może zdobyć właśnie dzięki odpowiednio i umiejętnie poprowadzonemu blogowi.
Zobaczcie, oto kilka przykładowych blogów, które prowadzą: Aga, Ula i Malwina – czyli nasz dział Content & Media Relations:
-> Autentika
-> HBC Med
Koszt:
Wariant minimum: 490 zł/ miesiąc. - 2 wpisy w miesiącu. - Lista wpisów ustalona na 6 miesięcy. - meta title i describtion - optymalizacja SEO - zdjęcie z bezpłatnego banku zdjęć
Wariant optimum: 780 zł/ miesiąc: - 4 wpisy w miesiącu. - Lista wpisów ustalona na 6 miesięcy - meta title i describtion - optymalizacja SEO - zdjęcie z płatnych banków zdjęć (w cenie) - publikacja artykułów
Wariant max: 980 zł/ miesiąc: - minimum 6 wpisów w miesiącu - Lista wpisów ustalona na 6 miesięcy - meta title i describtion - optymalizacja SEO - zdjęcie z płatnych banków zdjęć (w cenie) - publikacja artykułów - wpisy na Facebook zapowiadające notatkę blogową
Zainteresowany? Dzwoń: +48 501 035 853 lub napisz do mnie: janusz@opublikowani.pl