Wstęp

Branża medyczna to specyficznie delikatny grunt. Z jednej strony: wciąż pojawiające się obostrzenia w komunikacji na Facebooku/Instagramie, które ograniczają, a czasami wręcz zakazują pisanie o produktach leczniczych bądź mających na celu wsparcie zdrowia, co można przypisać suplementom. Z drugiej zaś strony, wiele chorób to trauma, zarówno dla samych chorujących, jak i ich najbliższych. Trzeba do komunikacji podchodzić z dużym wyczuciem.  

Jest też trzecia strona, którą reprezentują tzw. zwolennicy teorii spiskowych, dla których każdy lek/suplement to zmowa koncernów farmaceutycznych, a choroby wywoływane są przez “chemitrialsy”. Jak komunikować o nowym preparacie, który wspiera prace mózgu i jak pisać o samej chorobie Alzheimera w kontekście jej przyczyn, by nie spotkać się z atakiem antyszczepionkowców? 

Instytut Biotomed w 2022 roku wprowadził na rynek suplement diety Betula Forte, który jest rezultatem wieloletnich badań całego sztabu naukowców. 

Naszym zadaniem było poinformowanie o preparacie oraz zbudowanie zaufania, który nie dość, że był nowością na rynku, to jeszcze, jak deklarował sam klient: nie ma drugiego takiego na polskim, a nawet zagranicznym rynku.

Cele:

zwiększenie świadomości istnienia suplementu w Polsce,
uświadamianie o chorobie Alzheimera, pokazywanie jej złożoności, przebiegu, dzielenie się wiedzą o najnowszych odkryciach, pokazywanie problemów, z jakimi zmagają się chorzy i ich opiekunowie,
budowanie świadomości o naturalności i bezpieczeństwie suplementu (został on oparty o występującą w korze brzozy betulinę),
podkreślenia naukowego aspektu,
nadanie komunikacji empatycznego wydźwięku,
budowanie relacji z innymi organizacjami wspierającymi chorych na Alzheimera.

Narzędzia:

W komunikacji w internecie postawiliśmy na szerokie działania, docierające wprost do naszej grupy docelowej. Piękne zdjęcia, profesjonalne filmy video, angażujące formaty postów, konkursy oraz ciekawostki z branży pozwoliły nam zgromadzić wierne grono odbiorców w każdym mieście, w którym działa kawiarnia tWBC. Z powodzeniem wdrożyliśmy e-mail marketing, proponując subskrybentom jasne zasady gry: jeden mail w tygodniu  z super promocją wyłącznie dla czytelników newslettera. Budżet reklamowy został wykorzystany zarówno do promocji skierowanej do konsumentów, jak i osób zainteresowanych otwarciem własnego biznesu. W aspekcie wizytówek w Mapach Google, odpowiadamy za moderację komentarzy, dodawanie zdjęć i aktualności, co pozwala nam na bieżąco czuwać nad reputacją marki. Na blogu pojawiają się zapowiedzi nowości w karcie, super promocje, nowe kawiarnie, artykuły problemowe i analizy branżowe. Blog sieci tWBC to cenne źródło informacji zarówno dla potencjalnych franczyzobiorców, jak i klientów kawiarni. Działania z influencerami — degustacje, cuppingi, relacje z kawiarni, to nieodłączny element strategii marketingowej marki, zapewniający ruch nie tylko w social mediach. Lokalne działania CSR i zaangażowanie sponsorskie zakłada wsparcie lokalnych drużyn sportowych, akcje charytatywne czy Szlachetna Paczka — tego typu działania pozwoliły na nawiązanie pozytywnych relacji z lokalnymi społecznościami.
Social Media - Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube
Kampanie Google Ads, Meta Ads
Blog
Informacje Prasowe
0
interakcji pod postami
0
zasięgu postów na Facebooku
0
zasięg postów na Instagramie
0
informacji prasowych

Efekty

Biotomed zyskuje coraz większe zaufanie, a o preparat Betula Forte pyta coraz więcej osób odwiedzających apteki. Ludzie chętnie udzielają się w komentarzach, jeśli ich treść dotyczy opieki medycznej osób chorych na Alzheimera. Informacje prasowe publikowane są w branżowych, jak i ogólnotematycznych portalach informacyjnych.

  • Okres styczeń – sierpień 2024
    • 435 214 zasięg postów na Facebooku
    • 66 980 zasięg postów na Instagramie
    • ponad 11 000 interakcji pod postami
    • 8 informacji prasowych 
    • 8 wpisów blogowych