Rosti Bianor

“Program student”: jak zbudować wyrazistą komunikację wśród studentów

Wstęp

Bianor (dziś ROSTI) to jeden z czołowych producentów wyrobów małego AGD na zlecenie globalnych marek. Firma z uwagi na swoją specyfikę biznesową nie musiała troszczyć się o nowych kontrahentów, natomiast problemem była kadra. Firma zainicjowała wyjątkowy projekt, nazwany “Program Student”, który w swoich założeniach zakładał przeprowadzenie konkursu/ rekrutacji wśród studentów ostatnich roczników Politechniki Białostockiej na płatne wakacyjne staże, a dodatkowo najlepsi z jego uczestników otrzymywali propozycję pracy w firmie.

Cel

  • Budowa świadomości istnienia firmy Bianor w grupach studentów
  • Promocja Programu Student

Przebieg

Bianor co roku był obecny na targach kariery organizowanych przez Politechnikę Białostocką. Agencja zaproponowała, aby oprócz klasycznego folderu informacyjnego na temat Programu Student, posługiwać się innym materiałem promocyjnym — komiksem! Agencja opracowała scenariusz komiksu i zleciła jego realizację grafikowi specjalizującemu się w takiej formie wyrazu. Założeniem komiksu było stworzenie superbohatera, którym mógł zostać każdy dzięki dołączeniu do Programu Student. Komiks był dystrybuowany wśród odwiedzających stoisko firmy. Ponadto przygotowaliśmy cykl informacji prasowych na temat: targów kariery PB, inauguracji Programu Student i rozstrzygnięcia rekrutacji do programu. Zostały również opracowane scenariusze dwóch spotów radiowych promujących w dość nietypowy sposób Program Student (nawiązując do narracji superbohatera z komiksu), została również zrealizowana sesja zdjęciowa na potrzeby materiałów promocyjnych i opracowane materiały drukowane: ulotki i folder promocyjny. 
Informacje Prasowe
Komiks
Targi Kariery Politechniki Białostockiej
Internet
Przygotowanie spotów radiowych do studenckiego Radia Akadera
0
dni pracy
0
Specjalistów
0
Publikacji w regionalnych mediach w ciągu 3 miesięcy
0
Zainteresowanych studentów programem, wzrost o 420%

Podsumowanie

Agencja obsługiwała komunikację Programu Student łącznie przez kolejne 2 edycje. Na szczególną uwagę w tym projekcie zasługuje z całą pewnością komiks jako forma komunikacji z potencjalnymi uczestnikami Programu. Komiks spotkał się z wyjątkowo ciepłym przyjęciem ze strony studentów, którzy podkreślali przede wszystkim nieszablonowość pomysłu jak i samą realizację. Komunikowanie wartości i założeń programu w ten sposób zostało też wysoko ocenione przez Bianor.