Wprowadzenie

Krynka to produkt wyjątkowo dobrze znany regionalnym konsumentom. Produkowane 1949 roku wody, oranżady czy kwasy chlebowe zyskały dziś już miano kultowych. W 2014 roku rozpoczęła się trwająca nieprzerwanie do dziś… przyjaźń. Bo takich partnerów biznesowych – stabilnych, przewidywalnych, wyrozumiałych i wiernych można życzyć każdemu przedsiębiorcy. 10 lat temu Krynka posługiwała się starym, mocno już “wysłużonym” logo i adekwatnymi etykietami. Zadaniem agencji w pierwszej fazie współpracy było opracowanie zupełnie nowego wizerunku etykiet i logo. Diagnoza zarządu była jasna: Krynka nadal dobrze sprzedaje się w starszych wiekowo grupach konsumentów, którzy wybierają jej produkty z przyzwyczajenia i kierują się sentymentem. Jednocześnie praktycznie nie jest obecna w koszykach młodych klientów. Dodatkowo, zarząd zamierzal rozwinąć sieć dystrybucji wychodząc poza kilkudziesięciokilomterowy zasięg dystrybucyjny. Otwarcie na nowych konsumentów oraz rozwój dystrybucji w województwach ościennych (a w szczególności na terenie Warszawy) oznaczał konieczność odświeżenia wyglądu produktów. Wspólnie z designerem Kamilem Doliwą (który nota bene projektuje m.in. logotypy dla graczy NBA) opracowaliśmy propozycję nowego logo i nowych, atrakcyjnych etykiet na wszystkie produkty. Kolejnym krokiem było opracowanie strategii marketingowej uwzględniającej budowę świadomości marki wśród młodych konsumentów, dla których Krynka była “wodą babciną”.

Cele:

Rebranding produktu i logo
Budowa świadomości marki w nowych grupach konsumentów (20-40 lat)
Uspójnienie komunikacji
Opracowanie strategii marketingowej z uwzględnieniem działań lokalnych, wydarzeń skierowanych do młodego konsumenta
Uporządkowanie i koordynacja działań CSR związanych z zaangażowaniem marki w lokalne inicjatywy (Festyny, Dożynki, Święta i wydarzenia)

Narzędzia i przebieg

Po zakończeniu prac projektowych Agencja przystąpiła do realizacji. Pierwszym dużym wydarzeniem było zbudowanie swoistego partnerstwa z PSS Społem Białystok i zaproszenie sieci sklepów do zainicjowanej przez Agencję przedświątecznej akcji charytatywnej. Jej założenia były proste: od każdego zakupionego produktu Krynki w sieci PSS w okresie od 1 grudnia do 7 stycznia, Krynka przekaże na rzecz podopiecznych Domowego Hospicjum Dla Dzieci 1% przychodu. Działania promocyjne obejmowały billboardy na terenie miasta, spot reklamowy wyemitowany w regionalnej TVP, spot radiowy na antenie Polskiego Radio Białystok, plakaty w sklepach, informację prasową skierowaną do regionalnych mediów i komunikację na Facebooku. Efekt? Przekazanie ponad 5 tys zł na konto Fundacji i wzrost sprzedaży Krynki w PSS Społem licząc miesiąc do miesiąca/ rok do roku o 15%. Kolejnym wydarzeniem było nawiązanie współpracy z organizatorami Juwenaliów w Białymstoku. Krynka stała się stałym partnerem technicznym Juwenaliów i była obecna na każdym kolejnym dorocznym święcie studentów. Swoistym zwieńczeniem działań było nawiązanie współpracy z klubem Jagiellonia Białystok, która trwa nieprzerwanie od 2020 roku.

Social Media: Facebook, Instagram
Informacja prasowa
Outdoor
Radio
TV
0
lat współpracy
0
Specjalistów
0
zdobyte nagrody Podlaskiej Marki Roku
0
procent wzrostu sprzedaży rok do roku

Efekty

Współpraca z Krynką, obejmująca całość działań marketingowo – PRowych to przykład kompleksowej obsługi klienta w pełnym zakresie outsourcingu marketingu – od planu, poprzez realizację i z wykorzystaniem wszystkich dostępnych nośników informacji (Radio, outdoor, TV, internet, media).  Zarządzanie całością działań marketingowych Krynki to nie tylko godziny pracy, ale przede wszystkim gigantyczna satysfakcja wynikająca z budowy rozpoznawalności marki. Projekt też stale ewoluuje, między innymi poprzez uruchomienie komunikacji w kolejnych kanałach i z zastosowaniem kolejnych narzędzi.

  • Uspójnienie komunikacji w social mediach wspierane cyklicznymi sesjami zdjęciowymi
  • Zbudowanie świadomości produktu zarówno w młodszych grupach konsumentów i na nowych rynkach dystrybucyjnych
  • Cykliczne, dwa razy do roku kampanie outdoor na terenie Białegostoku
  • Stała reklamowa obecność Krynki w blokach reklamowych na antenie Polskiego radio Białystok, Radio 5 Suwałki, Ełk, Radio Jard
  • Liczne publikacje w mediach regionalnych na temat nowych produktów, wydarzeń i inicjatyw z udziałem marki