O projekcie

KOKU Sushi, największa sieć restauracji sushi w Polsce, od 2021 r. jest sponsorem żeńskiej drużyny siatkarskiej KS BAS Białystok. Zaplanowana przez Opublikowanych promocja tej współpracy odbywała się wielotorowo: w mediach społecznościowych pojawiły się dedykowane grafiki z siatkarskim slangiem, były specjalne kody rabatowe dla kibiców, odbyła się też sesja zdjęciowa zawodniczek w kalendarzu sieci.  

Punktem kulminacyjnym działań  była jednak organizacja towarzyskiego meczu charytatywnego. Do zmagań miały stanąć siatkarki BAS-u oraz ekipa KOKU Sushi i przyjaciół, w tym przedstawicieli naszej agencji. Dochód z imprezy, sponsorowanej przez ponad 30 lokalnych firm, instytucji i artystów (!), sieć planowała przekazać na rzecz budowy domu opieki wytchnieniowej Fundacji “Pomóż Im” Białostockie Hospicjum dla Dzieci. 

Mecz został zaplanowany na niedzielę 27 lutego 2022 r. Tymczasem kilka dni wcześniej, w czwartek 24 lutego, wybuchła wojna w Ukrainie. Polskie media i całe społeczeństwo wstrzymało oddech, a 100% uwagi opinii publicznej było skierowane na naszą wschodnią granicę. 

Cele:

Zmiana charakteru meczu i poinformowanie o niej uczestników, patronów medialnych oraz inne lokalne media
Promocja wydarzenia w sytuacji, w której liczyły się tylko doniesienia dotyczące Ukrainy
Przyciągnięcie jak największej liczby uczestników oraz ich mobilizacja

Narzędzia i przebieg

Zarówno promocja meczu i jak zachęcenie ludzi do radosnej zabawy, gdy na granicy zaczęli pojawiać się pierwsi uchodźcy, a internet zalewały widoki zniszczonych miast, stało się niemożliwe. Powstał zatem dylemat: odwoływać mecz czy nie? Na szali leżała przecież możliwość zebrania pieniędzy na szczytny cel, jakim jest pomoc nieuleczalnie chorym dzieciom. 

Po konsultacjach z Fundacją zapadła decyzja: mecz się odbędzie, a dochód z zaplanowanych licytacji zostanie przekazany na rzecz pomocy uchodźcom wojennym. 

Czasu na reorganizację było naprawdę mało, a sprawę utrudniał fakt, że wszyscy organizatorzy – zarówno właściciele KOKU Sushi, pracownicy Fundacji, jak i zespół Opublikowanych – byli przejęci tym, że świat, który do tej pory znaliśmy, właśnie się skończył, a stabilność pokoju w Europie nagle zniknęła.

Social Media - Facebook, Instagram,
Informacje Prasowe
0
tysiące złotych przekazanych Fundacji Dialog zajmującej się pomocą uchodźcom
0
kibiców obecnych na meczu
0
wzmianek o meczu w mediach lokalnych i branżowych
0
Partnerów Impezy

Efekty

Mecz na trwałe zapisał się w historii KOKU Sushi jako ważne, integrujące wydarzenie, zarówno dla samych pracowników, jak i lokalnej społeczności. Cała impreza przebiegła w atmosferze wspólnoty, a uczestnicy mieli poczucie działania we wspólnym, ważnym w owym czasie celu.

  • Blisko 23 tys. złotych przekazanych Fundacji Dialog zajmującej się pomocą uchodźcom
  • Ponad 200 kibiców obecnych na meczu
  • Kilkadziesiąt zrealizowanych licytacji przy wsparciu ponad 30 partnerów imprezy
  • Wzmianek o meczu w mediach lokalnych i branżowych