{"id":206,"date":"2023-02-23T14:19:42","date_gmt":"2023-02-23T13:19:42","guid":{"rendered":"https:\/\/opublikowani.pl\/?p=206"},"modified":"2023-03-01T13:08:03","modified_gmt":"2023-03-01T12:08:03","slug":"jak-napisac-informacje-prasowa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/opublikowani.pl\/jak-napisac-informacje-prasowa\/","title":{"rendered":"Jak napisa\u0107 informacj\u0119 prasow\u0105?"},"content":{"rendered":"
Kiedy pracowa\u0142am w redakcji, do\u015b\u0107 sceptycznie, a wr\u0119cz niech\u0119tnie patrzy\u0142am na tych piarowc\u00f3w, kt\u00f3rzy trzy razy dziennie dzwonili i pytali: I tak w k\u00f3\u0142ko. Zazwyczaj w ten spos\u00f3b post\u0119powali piarowcy, kt\u00f3rzy chcieli wcisn\u0105\u0107 jawn\u0105 kryptoreklam\u0119, kt\u00f3r\u0105 by\u0142o wida\u0107 ju\u017c w tytule informacji prasowej. Ci, kt\u00f3rzy mieli do zaoferowania co\u015b bardziej warto\u015bciowego dzwonili zdecydowanie rzadziej, maj\u0105c \u2014 bardzo wa\u017cne w tej bran\u017cy \u2014 wyczucie.<\/p>\n Dobry materia\u0142 prasowy obroni si\u0119 bez zb\u0119dnych s\u0142\u00f3w \u2013 z takiego za\u0142o\u017cenia wysz\u0142am, kiedy stan\u0119\u0142am po drugiej stronie barykady i zaj\u0119\u0142am si\u0119 profesjonalnym piarem. Oczywi\u015bcie utrzymywanie dobrych relacji (wszak to jest motto Opublikowanych) z dziennikarzami, wydawcami i osobami decyzyjnymi w redakcjach jest szalenie wa\u017cne, ale nie mo\u017ce zakrawa\u0107 na natr\u0119ctwo…<\/p>\n Informacja prasowa jest swoist\u0105 nici\u0105, kt\u00f3ra \u0142\u0105czy agencj\u0119 PR z dziennikarzem. Musi by\u0107 nierozerwalna, wr\u0119cz idealna.<\/p>\n Czyli jaka?<\/p>\n Powinna przypomina\u0107 materia\u0142 dziennikarski, na kt\u00f3ry sk\u0142ada si\u0119<\/strong> kr\u00f3tki, tre\u015bciwy, celny \u2014 a je\u017celi temat na to pozwala \u2014 zabawny tytu\u0142 i zach\u0119caj\u0105cy lead.<\/strong> Powinna by\u0107 napisana przyst\u0119pnym j\u0119zykiem, nawet je\u017celi temat jest ekspercki lub skomplikowany. Ca\u0142kowicie zakazane jest (a przynajmniej ja wprowadzi\u0142am sobie taki zakaz:)) pisanie j\u0119zykiem marketingowym. Dziennikarz doskonale zna swojego czytelnika i wie, \u017ce w dzisiejszych czasach s\u0142owem pisanym coraz trudniej dotrze\u0107 do kogokolwiek, wi\u0119c je\u017celi ju\u017c, to musi by\u0107 kr\u00f3tko, prosto i na temat.<\/p>\n Wiadomo, \u017ce nam \u2013 piarowcom najbardziej zale\u017cy na promowaniu konkretnych marek. Ale unikamy w informacjach prasowych takich sformu\u0142owa\u0144 jak: \u201eidealny\u201d, \u201enajlepszy\u201d, \u201eniepowtarzalny\u201d, \u201elider\u201d. Dziennikarz, nawet je\u017celi zainteresuje si\u0119 tematem to i tak takie zwroty usunie. Szkoda naszej pracy. Informacja ma by\u0107 obiektywna, a najlepiej newsowa.<\/p>\n Agnieszka<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Kr\u00f3tko, prosto i na temat, czyli jak stworzy\u0107 ciekaw\u0105 informacj\u0119 prasow\u0105? Jak dotrze\u0107 do wydawc\u00f3w? Jaki temat najbardziej zainteresuje dziennikarzy? Co zechc\u0105 opublikowa\u0107, a co od razu zostanie potraktowane klawiszem \u201edelete\u201d? Kiedy pracowa\u0142am w redakcji, do\u015b\u0107 sceptycznie, a wr\u0119cz niech\u0119tnie patrzy\u0142am na tych piarowc\u00f3w, kt\u00f3rzy trzy razy dziennie dzwonili i pytali: – Kochana pani redaktor!…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":208,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[7,8],"tags":[12,13,9,10,11],"class_list":["post-206","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-media-relations","category-pr","tag-dziennikarz","tag-informacja-prasowa","tag-media","tag-media-relations","tag-pr","category-7","category-8","description-off"],"acf":[],"yoast_head":"\n
\n– Kochana pani redaktor! Czy ju\u017c si\u0119 uda\u0142o pani zamie\u015bci\u0107? Jeszcze nie? To ja si\u0119 jeszcze przypomn\u0119. Mo\u017ce jaka\u015b wk\u0142adka tematyczna b\u0119dzie? Mo\u017ce da si\u0119…<\/em><\/p>\n