{"id":87656,"date":"2024-08-14T13:02:00","date_gmt":"2024-08-14T11:02:00","guid":{"rendered":"https:\/\/opublikowani.pl\/?p=87656"},"modified":"2024-08-14T13:07:33","modified_gmt":"2024-08-14T11:07:33","slug":"projektowanie-komunikacji","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/","title":{"rendered":"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji"},"content":{"rendered":"

Czy mo\u017cna wsi\u0105\u015b\u0107 do samochodu\u2026 i po prostu jecha\u0107? Przed siebie, bez planu, gdziekolwiek nas oczy ponios\u0105? Pewnie, \u017ce mo\u017cna. Co wi\u0119cej, taka przeja\u017cd\u017cka mo\u017ce by\u0107 nawet bardzo przyjemna. Je\u015bli jednak chcieliby\u015bmy dotrze\u0107 w konkretne miejsce, wybra\u0107 najbardziej optymaln\u0105 drog\u0119 i nie traci\u0107 przy tym niepotrzebnie czasu \u2013 przyda\u0142aby si\u0119 nam mapa drogowa. W komunikacji za\u015b tak\u0105 map\u0105 jest nic innego, jak strategia.<\/p>\n

 <\/p>\n

Do ka\u017cdej wyprawy \u2014 tej kr\u00f3tszej i tej nieco d\u0142u\u017cszej \u2014 warto si\u0119 zawczasu przygotowa\u0107. Nie inaczej jest w przypadku podr\u00f3\u017cy przez meandry marketingu. Tu te\u017c podstaw\u0105 jest planowanie: wyznaczamy kamienie milowe, okre\u015blamy cele strategiczne, przygotowujemy plan dzia\u0142ania i dopiero potem ruszamy w drog\u0119.<\/p>\n

 <\/p>\n

Zanim to jednak nast\u0105pi, warto zatrzyma\u0107 si\u0119 na chwil\u0119 i przemy\u015ble\u0107 ca\u0142y proces. W komunikacji, opr\u00f3cz tego, co my, jako marka, chcemy przekaza\u0107, r\u00f3wnie wa\u017cna jest druga strona: nasi odbiorcy. Finalnie planujemy sk\u0142oni\u0107 ich do dzia\u0142ania: zaanga\u017cowania, klikni\u0119cia, zakupu, zostania lojalnym klientem. Co jednak z przeszkodami stoj\u0105cymi na ich drodze? Czy wiemy, co my\u015bl\u0105 o naszym brandzie? Co wydaje im si\u0119 prawd\u0105, ale ni\u0105 wcale nie jest? I wreszcie: co mo\u017ce sk\u0142oni\u0107 ich do podj\u0119cia po\u017c\u0105danej przez nas akcji?<\/p>\n

 <\/p>\n

Odwracaj\u0105c role, ju\u017c na samym pocz\u0105tku projektowania strategii komunikacji stawiamy odbiorc\u00f3w w centrum uwagi. A je\u015bli w\u0142a\u015bciwie zdefiniujemy, co tak naprawd\u0119 stoi na ich drodze do zakupu oraz jak nasz produkt lub us\u0142uga mog\u0105 pom\u00f3c im rozwi\u0105za\u0107 ich problem – mamy z g\u00f3rki. Brak \u015bwiadomo\u015bci (i tym samym potrzeby)? B\u0142\u0119dne wyobra\u017cenia? A mo\u017ce brak dostatecznej motywacji? Na ka\u017cde z tych wyzwa\u0144 odpowied\u017a z naszej strony b\u0119dzie inna. I tym samym ka\u017cdy przekaz strategiczny b\u0119dzie korespondowa\u0142 z inn\u0105 barier\u0105. Nie ma przy tym dr\u00f3g na skr\u00f3ty: przej\u015bcie od osoby, kt\u00f3ra nawet nie kojarzy naszej marki do zadowolonego, powracaj\u0105cego klienta, to proces, kt\u00f3ry wymaga czasu i ci\u0119\u017ckiej pracy. An overnight success is backed up by a decade of hard work. O tym wiemy nie od dzi\u015b.<\/p>\n

 <\/p>\n

Co wi\u0119cej, na tym etapie okre\u015blamy te\u017c kim s\u0105 nasi odbiorcy. S\u0142awetna \u201cpersona\u201d, bo o niej mowa, pozwala nam okre\u015bli\u0107 z kim jako marka mamy tak naprawd\u0119 do czynienia. Zamiast zastanawia\u0107 si\u0119 jednak, jaki kolor oczu czy numer buta maj\u0105 nasi odbiorcy, skupmy si\u0119 na tym, co wa\u017cne: kim s\u0105? Gdzie mieszkaj\u0105? Co chc\u0105 osi\u0105gn\u0105\u0107? Jakie warto\u015bci i zachowania ceni\u0105?<\/p>\n

 <\/p>\n

Nast\u0119pnie wszystko to, co do tej pory ustalili\u015bmy, zderzamy z rzeczywisto\u015bci\u0105. Tu z pomoc\u0105 przychodz\u0105 nam badania ankietowe pokazuj\u0105ce, kt\u00f3re z potencjalnych barier lub motywator\u00f3w znajduj\u0105 odzwierciedlenie w my\u015bleniu naszych odbiorc\u00f3w. Ankiety cz\u0119sto rzucaj\u0105 te\u017c nowe \u015bwiat\u0142o na dyskutowane tematy, wskazuj\u0105c dodatkowe kierunki komunikacji.<\/p>\n

 <\/p>\n

I dopiero wiedz\u0105c a) do kogo tak w\u0142a\u015bciwie powinni\u015bmy m\u00f3wi\u0107 i b) co powinni\u015bmy m\u00f3wi\u0107, by\u015bmy zostali us\u0142yszani, przechodzimy do trzeciego etapu projektowania strategii komunikacji, czyli planu dotarcia. Wybieramy kana\u0142y, bloki komunikacyjne oraz formaty; definiujemy cz\u0119stotliwo\u015b\u0107 dzia\u0142a\u0144 i planujemy bud\u017cet. Jednym s\u0142owem: dopasowujemy teori\u0119 do szerokiego spektrum mo\u017cliwo\u015bci marketingowych i wybieramy narz\u0119dzia, kt\u00f3re najlepiej pozwol\u0105 osi\u0105gn\u0105\u0107 nasz cel.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ten\u017ce cel tak\u017ce powinien by\u0107 jasno sformu\u0142owany i – co wa\u017cne – mierzalny. Wzrost rozpoznawalno\u015bci marki w okre\u015blonej grupie docelowej? Wi\u0119ksza ilo\u015b\u0107 lead\u00f3w? Wzrost sprzeda\u017cy rok do roku? A mo\u017ce budowa grupy zaanga\u017cowanych odbiorc\u00f3w? Po czym poznamy, \u017ce odnie\u015bli\u015bmy sukces i \u017ce\u2026 nasza podr\u00f3\u017c nie by\u0142a tylko wspomnian\u0105 na pocz\u0105tku sympatyczn\u0105 przeja\u017cd\u017ck\u0105?<\/p>\n

 <\/p>\n

Dopiero odpowiadaj\u0105c sobie na to pytanie mo\u017cemy powiedzie\u0107, dok\u0105d i po co zmierzamy. I jak t\u0119 drog\u0119 zamierzamy pokona\u0107.<\/p>\n

 <\/p>\n

Patryk Dziejma<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Czy mo\u017cna wsi\u0105\u015b\u0107 do samochodu\u2026 i po prostu jecha\u0107? Przed siebie, bez planu, gdziekolwiek nas oczy ponios\u0105? Pewnie, \u017ce mo\u017cna. Co wi\u0119cej, taka przeja\u017cd\u017cka mo\u017ce by\u0107 nawet bardzo przyjemna. Je\u015bli jednak chcieliby\u015bmy dotrze\u0107 w konkretne miejsce, wybra\u0107 najbardziej optymaln\u0105 drog\u0119 i nie traci\u0107 przy tym niepotrzebnie czasu \u2013 przyda\u0142aby si\u0119 nam mapa drogowa. W komunikacji…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":87657,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[14],"tags":[296,11,295],"class_list":["post-87656","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-agencja","tag-komunikacja","tag-pr","tag-strategia","category-14","description-off"],"acf":[],"yoast_head":"\nProjektowanie nowoczesnej strategii komunikacji - Opublikowani<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Zastanawiali\u015bcie si\u0119 kiedy\u015b, czy mo\u017cna wsi\u0105\u015b\u0107 do auta i po prostu jecha\u0107 przed siebie?Oczywi\u015bcie! Jednak bez mapy trudno dotrze\u0107 do celu.\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"pl_PL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Zastanawiali\u015bcie si\u0119 kiedy\u015b, czy mo\u017cna wsi\u0105\u015b\u0107 do auta i po prostu jecha\u0107 przed siebie?Oczywi\u015bcie! Jednak bez mapy trudno dotrze\u0107 do celu.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Opublikowani\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/opublikowani\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2024-08-14T11:02:00+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2024-08-14T11:07:33+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655-1024x880.png\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"1024\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"880\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/png\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"Mateusz\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Napisane przez\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"Mateusz\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Szacowany czas czytania\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"4 minuty\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/\"},\"author\":{\"name\":\"Mateusz\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/person\/4540dd6b94aa9f6125af2ed27e41bbe7\"},\"headline\":\"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji\",\"datePublished\":\"2024-08-14T11:02:00+00:00\",\"dateModified\":\"2024-08-14T11:07:33+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/\"},\"wordCount\":670,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#organization\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655.png\",\"keywords\":[\"komunikacja\",\"PR\",\"strategia\"],\"articleSection\":[\"Agencja\"],\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/\",\"url\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/\",\"name\":\"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji - Opublikowani\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655.png\",\"datePublished\":\"2024-08-14T11:02:00+00:00\",\"dateModified\":\"2024-08-14T11:07:33+00:00\",\"description\":\"Zastanawiali\u015bcie si\u0119 kiedy\u015b, czy mo\u017cna wsi\u0105\u015b\u0107 do auta i po prostu jecha\u0107 przed siebie?Oczywi\u015bcie! Jednak bez mapy trudno dotrze\u0107 do celu.\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655.png\",\"width\":1254,\"height\":1078},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/\",\"name\":\"Opublikowani PR\",\"description\":\"OPUBLIKOWANI. Agencja Public Relations\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#organization\",\"name\":\"Opublikowani PR\",\"url\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/\",\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/logo\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/logo.png\",\"contentUrl\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/logo.png\",\"width\":1080,\"height\":1080,\"caption\":\"Opublikowani PR\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/logo\/image\/\"},\"sameAs\":[\"https:\/\/www.facebook.com\/opublikowani\",\"https:\/\/www.linkedin.com\/company\/opublikowani\",\"https:\/\/www.instagram.com\/opublikowani\/\"]},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/person\/4540dd6b94aa9f6125af2ed27e41bbe7\",\"name\":\"Mateusz\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"@id\":\"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/person\/image\/\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/5864cb98c99052eda4a7862eb36842e0?s=96&d=mm&r=g\",\"contentUrl\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/5864cb98c99052eda4a7862eb36842e0?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"Mateusz\"}}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO Premium plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji - Opublikowani","description":"Zastanawiali\u015bcie si\u0119 kiedy\u015b, czy mo\u017cna wsi\u0105\u015b\u0107 do auta i po prostu jecha\u0107 przed siebie?Oczywi\u015bcie! Jednak bez mapy trudno dotrze\u0107 do celu.","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/","og_locale":"pl_PL","og_type":"article","og_title":"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji","og_description":"Zastanawiali\u015bcie si\u0119 kiedy\u015b, czy mo\u017cna wsi\u0105\u015b\u0107 do auta i po prostu jecha\u0107 przed siebie?Oczywi\u015bcie! Jednak bez mapy trudno dotrze\u0107 do celu.","og_url":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/","og_site_name":"Opublikowani","article_publisher":"https:\/\/www.facebook.com\/opublikowani","article_published_time":"2024-08-14T11:02:00+00:00","article_modified_time":"2024-08-14T11:07:33+00:00","og_image":[{"width":1024,"height":880,"url":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655-1024x880.png","type":"image\/png"}],"author":"Mateusz","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Napisane przez":"Mateusz","Szacowany czas czytania":"4 minuty"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/"},"author":{"name":"Mateusz","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/person\/4540dd6b94aa9f6125af2ed27e41bbe7"},"headline":"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji","datePublished":"2024-08-14T11:02:00+00:00","dateModified":"2024-08-14T11:07:33+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/"},"wordCount":670,"publisher":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#organization"},"image":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655.png","keywords":["komunikacja","PR","strategia"],"articleSection":["Agencja"],"inLanguage":"pl-PL"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/","url":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/","name":"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji - Opublikowani","isPartOf":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655.png","datePublished":"2024-08-14T11:02:00+00:00","dateModified":"2024-08-14T11:07:33+00:00","description":"Zastanawiali\u015bcie si\u0119 kiedy\u015b, czy mo\u017cna wsi\u0105\u015b\u0107 do auta i po prostu jecha\u0107 przed siebie?Oczywi\u015bcie! Jednak bez mapy trudno dotrze\u0107 do celu.","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#breadcrumb"},"inLanguage":"pl-PL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"pl-PL","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#primaryimage","url":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655.png","contentUrl":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2024\/08\/Projekt-bez-nazwy-6-e1723633303655.png","width":1254,"height":1078},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/projektowanie-komunikacji\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/opublikowani.pl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Projektowanie nowoczesnej strategii komunikacji"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#website","url":"https:\/\/opublikowani.pl\/","name":"Opublikowani PR","description":"OPUBLIKOWANI. Agencja Public Relations","publisher":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#organization"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/opublikowani.pl\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"pl-PL"},{"@type":"Organization","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#organization","name":"Opublikowani PR","url":"https:\/\/opublikowani.pl\/","logo":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"pl-PL","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/logo\/image\/","url":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/logo.png","contentUrl":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/12\/logo.png","width":1080,"height":1080,"caption":"Opublikowani PR"},"image":{"@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/logo\/image\/"},"sameAs":["https:\/\/www.facebook.com\/opublikowani","https:\/\/www.linkedin.com\/company\/opublikowani","https:\/\/www.instagram.com\/opublikowani\/"]},{"@type":"Person","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/person\/4540dd6b94aa9f6125af2ed27e41bbe7","name":"Mateusz","image":{"@type":"ImageObject","inLanguage":"pl-PL","@id":"https:\/\/opublikowani.pl\/#\/schema\/person\/image\/","url":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/5864cb98c99052eda4a7862eb36842e0?s=96&d=mm&r=g","contentUrl":"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/5864cb98c99052eda4a7862eb36842e0?s=96&d=mm&r=g","caption":"Mateusz"}}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/87656","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=87656"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/87656\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":87659,"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/87656\/revisions\/87659"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/87657"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=87656"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=87656"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/opublikowani.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=87656"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}